بهترین دعاى حاجت
نوشته شده توسط : nahal

بهترین دعاى حاجت


راه های مختلفى در مفاتیح الجنان براى اجابت حاجت ذكر شده است. یكى از آن راه‏ها، نماز جعفر طیّار است كه كیفیت آن در مفاتیح الجنان مذكور است. شما چهار جمعه این نماز را بخوانید و در پایان هر مرتبه حاجات خود را از خداوند طلب كنید.

نكته دوم توجه به مضمون ذكر یونسیه است:

لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ

چرا كه بعد از این ذكر بود كه خداوند فرمود:

فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِ.

دو مطلب قابل دقت و توجه در این ذكر هست یكى حسن ظن به خداوند و دوم اعتقاد و اعتراف به بدى‏ها و نواقص خود انسان. ما باید با تمام وجود باور كنیم كه خداوند غنى، بى‏نیاز، كریم، جواد، مهربان و توانا است. پس از طرف او هیچ مانعى جهت برآوردن حاجات نیازمندان درگاهش وجود ندارد و در مقابل این ما هستیم كه سراپا نقص و كاستى هستیم و خود را طلب‏كار خداوند مى‏دانیم در حالى كه طلبى از او نداریم و هر آنچه را هم كه داریم از سر لطف و رحمت او است. پس همراه با خوشبینى به خداوند و توجه به كاستى‏هاى خویش و بدون حالت طلب‏كارانه، دست تضرّع به درگاه آن تواناى كریم بلند كنید و از اصرار خسته نشوید.


ان‏شاءاللَّه حاجات شرعى خود را خواهید گرفت. البته زمان‏ها و مكان‏ها نیز در این قضیه مؤثرند مثلًا حرم معصومین (ع) و امامزادگان و نیز شب‏هاى قدر و جمعه و روز عرفه از مكان‏ها و زمان‏هایى هستند كه در استجابت دعا تأثیر فراوانى دارند




dag.gif




:: بازدید از این مطلب : 1290
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 23 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: